Jedan od najvažnijih testova za dečja auto-sedišta u Evropi sprovodi najveća asocijacija proizvođača automobila u Evropi, nemački ADAC. Rezultate ADAC-ovog testa, između ostalog, koriste i različiti proizvođači automobila, kao i udruženja potrošača, a kriterijumi testa značajno su striktniji u odnosu na one prema standardu ECE-R 44. Finalni rezultati testa obuhvataju individualne performanse proizvoda u frontalnim i bočnim sudarima, kao i one u pogledu rukovanja i udobnosti.

Do 2011. godine prilikom testiranja korišćeno je vozilo opel astra, a na poslednjem tesitiranju VW golf VI. Testiranje se sprovodi u specijalnoj laboratoriji u kojoj se simulira frontalni sudar pri brzini od 64 kilometara na čas, i bočni pri brzini od 50 kilometara na čas. Kako bi uslovi bili što približniji realnim, za potrebe testiranja koristi se lutka najnovije generacije, poznatija kao Q-Dummy. Za svaku kategoriju autosedišta koristi se lutka odgovarajuće težine, koja ima veliki broj senzora a oni u toku udara kompjuteru šalju važne vrednosti, poput opterećenja i pritiska sile koja se trpi prilikom sudara. Prilikom testiranja ispituju se i putanje sigurnosnih pojaseva, veličina i stabilnost sedišta, zaštita osetljivog predela oko glave i vrata, kao i ergonomija samog sedišta.

Novina od 2011. je i testiranje na tokisčnost materijala svih delova sa kojima dete dolazi u direktan kontakt. Testira se prisutnost ftalata, azota i teških metala. Svako auto-sedište koje prođe ADAC-ov test može dobiti jednu od sledećih ocena: veoma dobro, dobro, zadovoljavajuće, dovoljno, nezadovoljavajuće. Za ADAC-ove sudije najvažiniji kriterijumi ostaju sigurnost, ergonomija i lakoća korišćenja. Sudije su došle do zaključka da roditelji u svakoj grupi imaju veliki izbor dobrih i bezbednih sedišta, ali i da proizvođači još uvek ne posvećuju dovoljno pažnje osetljivoj temi zagađenja, te da je tesiranje na toksičnost materijala korak u pravom smeru za postavljanje novih standarda.

Pogledajte rezultate ADAC-ovog testiranja dečjih auto-sedišta za 2015. godinu.

Pogledajte snimak sa testiranja auto-sedišta za 2015. godinu

 

To Top