Istraživanja, bez obzira na to u kojoj su zemlji obavljena, daju slične podatke: oko 70 odsto auto-sedišta koja se postavljaju automobilskim pojasom ne montira se na zadovoljavajući način sa stanovišta sigurnosti. Zato je razvijen ISOFIX sistem koji omogućava da se auto-sedište lakše postavi (pričvrsti) u automobilu, što smanjuje mogućnost greške.

Samo noviji modeli automobila imaju ovu opciju. Isofix sistem u samoj šasiji ima dve pričvrsne tačke, metalne „kuke“ koje se mogu napipati u pregibu između naslona i sedalnog dela zadnjeg sedišta. Ovim sistemom se ne može pričvrstiti svako dečje auto-sedište već samo ona opremljena Isofixom.

Osim pričvrsnim isofix, auto-sedište je potrebno obezbediti i trećom tačkom, takozvanom antirotacijom. Pa tako neka dečja auto-sedišta imaju i tzv. potpornu nogu, a druga opet gornju sponu, koja se kači na za to predviđeno mesto u prtljažniku.

Na tržištu postoje auto-sedišta koja imaju opciju pričvršćivanja isofixom, a mogu se pričvrstiti i pojasom automobila. Njih nikada ne treba pričvršćivati i isofixom i pojasom, osim ako je tako naglašeno u uputstvu proizvođača.

Prilikom kupovine auto-sedišta opremljenog isofixom važno je detaljno proveriti uputstvo za korišćenje i sedišta, i automobila, proveriti da li u prtljažniku postoji sidrište za gornju sponu, te da li proizvođač automobila dozvoljava korišćenje potporne noge… Na kraju, pre kupovine auto-sedište treba obavezno isprobati u automobilu.

Važno: u slučaju da se auto-sedište koje se postavlja suprotno smeru vožnje, postavlja na prednje sedište, vazdušni jastuk mora biti isključen. Preporuka je da se to uradi u servisu, jer se kod isključivanja na dugme u automobilu, ipak može desiti da se vazdušni jastuk aktivira i tako ozbiljno povredi dete.

To Top